neděle 31. prosince 2017

Recenze: Damídci aneb Ochránci pohádkového světa


Autor: David Řezanina
Ilustrace: Hana Kroupová
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Beletris
Počet stran: 72
Moje hodnocení: 4/5*
Anotace: Damídci jsou zelenohnědí skřítci, kteří ochraňují pohádkový svět. Dohlížejí na to, aby všechny pohádky probíhaly tak, jak mají. Je tu totiž zlá čarodějnice Čarimari, která nemá ráda pohádky, a proto je chce všechny zničit. Naštěstí damídci mají vlastní speciální jednotku, která vždy a hlavně včas zakročí na ohroženém místě.

Ve speciální jednotce je devět damídků, z nichž každý má nějaké speciální schopnosti a zaměření.
Když v nějaké pohádce všechno neprobíhá tak jak má, damídek s potřebnou specializací a všechno dá do pořádku. Pohádky se můžou pokazit samy od sebe nebo přičiněním pomocníků zlé čarodějnice Čarimari, která nemá ráda pohádky, protože byla ze své vyloučená, jelikož lidé na její pohádku zapomněli, a proto se stala zlou. Damídci mají naštěstí za kloboukem a všechno pohotově vyřeší.

Řeknu to rovnou, tohle není knížka, kterou bych si sama od sebe vybrala. Pohádky mám samozřejmě ráda, asi jako každý, ale nedá se říct, že bych je zrovna vyhledávala. Nicméně můžu říct, že tato knížka se mi celkem líbila a jsem si jistá, že cílové publikum jí ocení ještě víc.

Moc se mi líbil nápad s damídky, kteří napravují pohádky. Líbilo se mi, že každý damídek měl nějaké zvláštní schopnosti a specializaci, kterým
odpovídala i jeho povaha. A i když ne vždycky dobrý nápad stačí, tady se povedlo i zpracování.

Styl psaní byl hodně prostý a jednoduchý a používá hodně zdrobnělin. Líbilo se mi, že všechno bylo v průběhu hezky vysvětlováno, ať už šlo o cizí slova nebo jak fungují věci v pohádkovém světě.

Sice bych mohla vypíchnout pár drobností, jako že přeměna Čarimari z hodné na zlou nebyla příliš věrohodná nebo pár nedovysvětlených detailů, ale buďme upřímní, bude malé dítě, pro které je tato knížka určena, řešit takové problémy?

Bohužel mi také příliš nesedly ilustrace. Připadaly mi příliš umělé, já mám ráda takový přirozený styl, ale to je samozřejmě otázka osobní preference.

Takže abych to shrnula, myslím si, že je to opravdu dobrá pohádková kniha, kterou já sice moc nedocením, ale pokud máte třeba mladšího sourozence, myslím, že by se jim tahle knížka mohla opravdu líbit.

Více informací o knížce naleznete ZDE


2 komentáře:

Budu moc vděčná za každý komentář :-)