neděle 11. února 2018

Knižní shrnutí - leden 2018


Leden je za námi a to znamená, že je čas na další knižní shrnutí.

Knižní přírustky

Po rekordním počtu nových knížek v prosinci mi tento měsíc žádná nepřibyla, ale pár jsem si objednala, takže se na ně snad můžu těšit příští měsíc.

Články na blogu

Tento měsíc to ve škole bylo díky blížícímu se pololetí hodně hektické, takže jsem neměla moc času, nicméně ještě ke konci vánočních prázdnin jsem napsala dva články. Prvním je knižní shrnutí za prosinec a druhým recenze na dětskou knížku Damídci.

Knižní shrnutí

No a teď už k samotným knížkám. Na rok 2018 jsem si dala za cíl přečíst 100 knížek (hrdě hlásím, že podle Goodreads jsem 1 book ahead of schedule) a dělala jsem všechno proto, abych úspěšně začala. Výsledných 9 knih se sice nedá srovnávat s tím, kolik jsem přečetla například minulý leden, ale oproti třem knížkám, které jsem přečetla v prosinci je to úspěch.

Počet přečtených knih: 9
Počet přečtených stran:
Nejlepší kniha: Povídky podivných
Nejhorší kniha: Křišťálové království
Nejčtenější nakladatelství: CooBoo
Hodnocení:
0*
0**
1***
3****
5*****

Třináctkrát proto


Autor: Jay Asher
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 224
Hodnocení: 4/5*

Pokud jste poslední rok nežili v jeskyni, tak už jste o téhle knížce nebo její seriálové podobě pravděpodobně slyšeli. Já jsem jsem jí už četla asi před rokem, těsně předtím než vyšel seriál, ale musela jsem si jí přečíst znovu do školy (no dobře nemusela, ale chtěla jsem).
Můj názor se také příliš nezměnil. Líbila se mi a samozřejmě si cením toho, že se věnuje takovému závažnému tématu, o kterém by se mohlo mluvit víc. Nicméně mám pár připomínek. Prostě mi přišlo, že se Hannah děly tak hrozné věci, že by jí to dohnalo k sebevraždě. Potkalo jí dost ošklivých věcí, to ano, a když se to nabalí na sebe, tak to může být dost špatné, ale prostě mi to nepřišlo až tak hrozné. Důvod s Brycem (nechci nic spoilerovat, ti co znají pochopí) mi přišel jako jediný opravdu závažný, jenže v tu chvíli už byla Hannah rozhodnutá a nechala si to udělat...
No, nemá moc smysl, když se tady nad tím budu rozčilovat. Prostě jsem za to strhla jednu hvězdičku, ale knížku bych vám i přesto doporučila.

Harry Potter and the Philosopher's Stone


Autor: J. K. Rowling
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Bloomsbury
Počet stran: 368
Moje hodnocení: 5/5*

No prostě Harry Potter, co si budem :-D Samozřejmě se mi to líbilo, i když Hermiona byla ze začátku trochu protivná, ale aspoň jsem si připomněla všechno, co se nevešlo do filmu a já to tím pádem zapomněla. Také musím říct, že jsem byla překvapená, jak krásně lehce se mi v angličtině četl. Pro milovníky Harryho Pottera je to rozhodně ideální způsob, jak začít číst v angličtině.
A taky musím vychválit to nádherné vydání. Od krásné obálky, přes úvod o dané koleji a mapu Bradavic, až po kvíz na konci knížky a obarvené konce stránek - samá krása.Věřte mi, tuhle knížku chcete :-D

Povídky podivných


Autor: Ransom Riggs
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 176
Moje hodnocení: 5/5*

Tahle knížka byla naprosto úžasná. Abych se přiznala, ze série Sirotčinec jsem až tak nadšená nebyla, ale tohle byla fakt úžasné. Hrozně se mi líbilo, že každá povídka byla úplně jiná, a z každé vyplývalo nějaké to ponaučení. Byly dost surové a s ničím se moc nemazaly, což udělalo hodně realistickými. Čtou se hrozně dobře a vůbec jsem se nemohla odtrhnout. A to ani nemluvím o nádherném zpracování knížky.
Pokud se vám Sirotčinec nelíbil nebo jste ho vůbec nečetli, tyhle povídky bych vám rozhodně doporučila. A pokud jste fanoušci, tak tohle je povinnost.

Křišťálové království


Autor:. Amanda Hocking
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 352
Moje hodnocení: 3/5*

No, abych byla upřímná, tak jsem do téhle knížky šla s dost nízkým očekáváním, ale nakonec to ani nebylo tak hrozné, jak jsem se obávala. Nic světoborného to nebylo, ale jak říkám, úplně k zahození také ne. Ode mě dostává tři hvězdičky, ani víc ani míň. Prostě průměr.

Magonie


Autor: Maria Dahvana Headley
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 320
Moje hodnocení: 4/5*

Ačkoli to nerada říkám, tahle knížka mě trochu zklamala. Jenom maličko, ale přece. Ze začátku mi byl hodně protivný styl, jakým byla knížka vyprávěná, ale na ten jsem si zvykla. Azu Ray jsem si celkem oblíbila, ale neustále jsem měla chuť z nějakého důvodu zaškrtit většinu magonianů. Odhalení na konci nebylo moc nečekané, i když jinak se mi konec líbil. 
Naprosto jsem se ale zamilovala do Magonie. To je prosím pěkně svět v oblacích. S loděma. Kde se počasí ovládá zpěvem. Nevím, co víc bych si měla přát. Prostě pohádka. Akorát mě mrzelo, že jsme se toho vlastně až tolik nedozvěděli, například v knížce nenavštíví hlavní město, které je často zmiňováno. Nicméně teď jsem zjistila, že je druhý díl, takže možná tam je něco víc. Doteď jsem ale měla za to, že jde o stand-alone, takže si ani nejsem jistá, jestli ho chci číst :-/

Zářijová světla


Autor: Carlos Ruiz Zafón
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 232
Moje hodnocení: 4/5*

Řeknu vám, že jsem děsný strašpytel, takže knížky od Zafóna jsou to nejděsivější, co snesu. Tahle mi přišla o něco slabší než ty, které jsem četla předtím. S oživlými hračkami a loutkami a záhadným stínem měla potencionál být celkem creepy, ale nebála jsem se tolik jako u předchozích knížek. Rozuzlení jsem uhodla asi už v polovině, ale nejsem si jistá, jestli to autor tak zamýšlel, nebo mám náhle tak úžasné dedukční a detektivní schopnosti (sázela bych na to první). Ale celkově se mi líbila, takže solidní čtyři hvězdičky si zaslouží.

Vampýrská akademie, Mrazivý polibek, Stínem políbená


Autor: Richelle Mead
Rok vydání: 2009, 2010, 2010
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 280, 264, 328
Moje hodnocení: 4,5/5*

Tak mě jednoho dne něco popadlo a rozhodla jsem se znovu si přečíst celou Vampýrskou akademii. No a můžu potvrdit, že je to stejná pecka, jako když jsem jí četla poprvé. Naprosto jsem si zamilovala Rose jako hlavní hrdinku. Je správně badass, z jejích myšlenkových pochodů a sarkastických komentářů jsem neustále umírala smíchy, a ani jednou jsem neměla chuť ji něčím přetáhnout (!).
První čtyři díly se sice drží takového schématu, že dvě třetiny knihy se toho až tolik neděje a na konci je nějaká šílená akce. Ale vzhledem k tomu že jsou napsané až neuvěřitelně čtivě, skoro si toho ani nevšimnete.
Prostě je to skvělá série a jestli jste jí ještě nečetli, nevíte o co se připravujete.





4 komentáře:

  1. Je vidět, že leden jsi měla náročný a osm knih?!? Závidím. Přeju příjemné únorové čtení, ať se také tak vydaří. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Přečetla jsi toho opravdu hodně :) Vampýrskou akademii mám mco ráda a stejně tak i Harryho Pottera :)a na Magonii se právě chystám :) Hezké čtení i v únoru :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné shrnutí, gratuluji k devíti knihám. :-)
    Z nich jsem četla pouze Harryho, na Povídky podivných se chystám. :-) 13 reasons why jsem viděla jen seriál a furt nevím jestli i přečíst, nahlížela jsem do nich a ten vypravěčský styl mi asi úplně nesedí. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Přečetla jsi toho hodně. :) Já Vampýrskou akademii také řadím mezi opravdu povedené série. Taktéž jsem četla Magonii a mám stejný názor - i mě kniha poněkud zklamala.

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)