pondělí 2. dubna 2018

Knižní shrnutí - březen 2018


Březen je za námi a to znamená, že je čas na další knižní shrnutí.

Knižní přírustky

Za březen mi přibylo celkem dost knížek, z čehož mám velkou radost.

Jako první mi přibyla knížka Odpusťte mi, váš Leonard. K té jsem přišla vlastně náhodou, ale nestěžuju si.


Potom jsem k svátku dostala box Game of Thrones, ze kterého jsem opravdu nadšená.


A jako poslední jsem si pořídila knížku S láskou tě nenávidím. Tu jsem si původně chtěla přečíst už v angličtině, ale jaksi jsem to nestihla, takže se na ní vrhnu teď.



Články na blogu

Od té doby co jsem napsala Knižní shrnutí za únor jsem na blog samozřejmě zase úplně zapomněla...

Knižní shrnutí

No a teď už k samotným knížkám. Podařilo se mi jich přečíst šest. s čímž nejsem zrovna spokojená, takže příští měsíc se budu snažit, abych se zlepšila.

Počet přečtených knih: 6
Počet přečtených stran: 1853
Nejlepší kniha: The Language of Thorns
Nejhorší kniha: Zrádné srdce
Nejčtenější nakladatelství: CooBoo
Hodnocení:
0*
1**
1***
2****
2*****

Tisíc kousků tebe

Autor: Claudia Gray
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Originální název: Thousand Pieces of You
Počet stran: 277
Hodnocení: 4,5/5*

Abych řekla pravdu, tak od téhle knížky jsem neměla moc vysoká očekávání a proto jsem byla celkem příjemně překvapená. Hrozně mě bavily různé dimenze, které Marguerite navštěvovala a nejvíc se mi samozřejmě líbila ta v Rusku. Byla to spíš taková oddechovka, ale potěšila.

Zrádné srdce


Autor: Mary E. Pearson
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Originální název: The Heart of Betrayal
Počet stran: 360
Hodnocení: 2,5/5*

Narozdíl od většiny se mi příliš nelíbil ani první díl této série Falešný polibek, takže jsem od druhého dílu neměla velká očekávání. A dobře jsem udělala, protože tohle byla nuda. Absolutně nic se nedělo, až na to že jsem měla nepřetržitě chuť hlavní hrdince jednu pořádnou vrazit. Zrádné srdce byla taková výplň, aby z toho mohla být triologie a i když se do třetího dílu nejspíš pustím, nic od něj nečekám.

Sníh nebo popel


Autor: Sara Raasch
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Originální název: Snow Like Ashes
Počet stran: 293
Hodnocení: 3,5/5*

Tak tohle bylo zklamání. Potom co na Sníh nebo popel všichni pěli ódy jsem měla velká očekávání, ale bohužel musím říct, že nevím co na tom všichni vidí. Nápad s ročními obdobími je sice dobrý, ale jinak to byla spíš průměrná ya. Odhalení na konci bylo dost očekávané a vůbec jsem nechápala Meiřiny vize. Ale jako hlavní hrdinka byla celkem fajn. A musím přiznat, že ta obálka je dost možná nejhezčí, co se mi kdy dostala do ruky.

The Language of Thorns


Autor: Leigh Bardugo
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Orion Childrens Books
Počet stran: 281
Hodnocení: 5/5*

Leigh Bardugo opět prokázala, že umí. Tyhle povídky se jí opravdu povedly. Vždycky když jste si začali myslet, že víte na čem jste a co se bude dít dál, přišel nějaký nečekaný mindblowing plottwist, který vás zanechal s otevřenou pusou. Některé povídky byly inspirované pohádkami, které známe, ale přitom byly úplně jiné, nedá se tomu říkat ani retelling. Také se mi opravdu líbil styl psaní, který se podobal tomu, jak byly psané pohádky. Některé povídky byly slabší, některé lepší - mojí nejoblíbenější byla The Witch of Duva a také se mi líbila povídky When Water Sang Fire.
Nakonec nemůžu nezmínit nádherné grafické zpracování. Při pohledu na dva různě barevné fonty, obrázky které přibývají na každé straně a krásnou obálku s plastickými ornamenty bude vaše knihomolské srdce plesat.

Pět malých prasátek


Autor: Agatha Christie
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Knižní klub
Originální název: Five Little Pigs
Počet stran: 237
Hodnocení: 4,5/5*

Na povinnou četbu jsme měli mít jakoukoli detektivku a protože už odmala ujíždím na seriálu od Poirotovi, vybrala jsem si knižní předlohu svého nejoblíbenějšího dílu. Ze začátku jsem měla trochu problém se začíst, ale když se mi to povedlo, tak jsem knížku přečetla jedním dechem a moc se mi líbila. Přesto že pět svědků postupně líčí jednu událost, autorce se nějak podařilo neopakovat se, i když bych možná měla problém poskládat si ucelený obraz, nebýt seriálu.Kdybych to neznala, v životě bych neuhádla, kdo je vrahem. A musím říct, že seriálové zpracování se také moc povedlo. Hodně se mi líbí herecké obsazení a jakoby zasněný způsob, kterým jsou natočené scény z minulosti.
Knížka předčila má očekávání a rozhodně vám ji doporučuji.

Divotvůrce


Autor: Sebastian De Castell
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Egmont
Originální název: Spellslinger
Počet stran: 405
Hodnocení: 4/5*

Potom co jsem na tuhle knížku slyšela samou chválu, musím přiznat, že jsem byla trochu zklamaná. Ne že by byla špatná, ale nebyla to taková pecka, jak bych čekala. Celkem jsem si oblíbila hlavního hrdinu a samozřejmě kočkoveverčáka a Ferius. Svět byl takový trochu nijaký, příliš jsme se toho nedozvěděli. Zdálo se mi, že skoro celá knížka byla takový build-up k velkému finále, které tam sice bylo, ale nebylo to takové TO finále, jaké byste očekávali. Ale četlo se to dobře a byla to celkem zábavná knížka. Do druhého dílu se určitě pustím..



















































4 komentáře:

  1. Tak to jsi měla co se knih týče pěkný týden. Líbí se mi boc Hry o trůny, kterou jsem nečetla, ale takhle pohromadě vypadá dobře. :) Přeju krásný duben plný spousty pěkných knih. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné shrnutí, přečetla jsi toho dost :) Tisíc kousků tebe mě taky bavilo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kromě Agáty jsi četla všechny knihy, na které se také chystám. :) Vybrala jsi si opravdu zajímavé kousky. :)

    OdpovědětVymazat
  4. wow, cely box k svatku? no parada :-D ja se zasekla u tretiho dilu a dal uz jsem se nejak nedostala :-P

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)