pondělí 9. dubna 2018

Můj první rok na bookstagramu



Tak se nějak stalo, že se rok s rokem sešel a včera (sobota 7. dubna 2018) to byl přesně rok od té doby, co jsem na instagram přidala svůj první příspěvek.

Nejdřív nějaká ta čísla... Na mém profilu se za tu dobu sešlo 878 sledovatelů. Pořád se mi tomu nějak nechce uvěřit. Někomu to nemusí připadat moc, ale když si vzpomenu, jak jsem byla nadšená z prvních padesáti sledovatelů... Velké díky patří všem, kteří jsou mezi těmi 878 lidičky.

Příspěvků jsem přidala 240. Některé byly povedené více, některé méně, ale skoro všechny byly focené s láskou (tomu říkám klišé).

Lidí momentálně sleduji 1537. Je zřejmé, že se nad sledováním dlouho nerozmýšlím. Někteří lidé počet sledovaných omezují, ale já nevidím důvod, proč bych to dělala. I když fotky třeba nejsou dokonalé, stejně toho člověka ráda podpořím.


Víc čísel už na vás chrlit nebudu, protože bych je buď musela vykopávat v přehledech nebo počítat a vzhledem k tomu, že je neděle večer, tak matiku nechci vidět ani z rychlíku.

Teď bych vám chtěla představit jednotlivá témata, která jsem na svém profilu vystřídala. Spoiler alert: je to dlouhé a budu se hodně opakovat, takže klidně přeskočte k další části.

Tady jsou mé úplně první fotky, kdy jsem ještě ani pořádně nevěděla, co dělám. Tehdy jsem na ně byla dost hrdá, ale dnes bych je nejraději pohřbila někam hodně hluboko. Pár povedených se tu ovšem najde.


 Tady je dost fotek, na které jsem hrdá i teď. Ale pár příšerných tu také je.


Tady jsem se poprvé zapojila do výzvy (#ctemevcervnu17).


Pár fotek na které jsem pořád hrdá (ta s Everything, Everything a moje první #shelfie). Vidět můžete začátek a také konec mého "fialového témata". Na živo to vypadalo líp...


A už tu máme moje první pořádné téma, které se mi i teď opravdu líbí.


Jenomže moje fotky mi začaly připadat moc monotónní, takže jsem zkoušela různá oživení, která se mně samotné nelíbily. Také jsem dělala tu velkou chybu, že jsem nefotila za denního světla, ale při lampě.

No a tady už je moje "podzimní téma. Některé fotky se mi dle mého skromného názoru povedly, ale na některé fakt hrdá nejsem.


Tady je pár fotek, které jsem vyfotila ve fotokoutku na Humbooku, a po tom už šlo všechno do háje.


Při tomhle tématu jsem u každé fotky dala dozadu řadu knih. Uznávám, že z toho vyšly nějaké hezké kousky, ale dohromady to působí neuceleně.


Potom jsem chvilku nevěděla co dělat, ale nakonec jsem se ustálila na tomhle. Vlastně se mi docela i líbí.

Potom přišlo "zimní téma", které mi příliš dlouho nevydrželo. Takhle vedle sebe ty fotky vypadají celkem hezky, ale nelíbilo se mi, že jsem měla tak omezené možnosti, pokud jsem se toho chtěla držet.

No a tady už máme "vánoční téma". Ze začátku jsem z něj byla nadšená, ale pak to trochu vyprchalo (znáte to).

Pořád vánoční. Zuby nehty jsem se ho držela až do února. Někdy během tohohle úseku jsem také svůj "ateliér" přesunula ze sestřina pokoje do svého.


A tady je poslední vánoční dávka. Někdy během tohohle jsem začala používat filtr. Nakonec jsem se ho musela vzdát trochu nedobrovolně, protože ta vánoční hvězda, kterou jsem používala, mi celá opadala. O kytky se fakt starat neumím.


Začátek témata, kterého se držím až doteď. Nemá žádný název, ale spočívá v tom, že používám stále stejné pozadí a dekorace. (Kytku jsem vyměnila za sušenou levanduli, u které se můžu spolehnout, že mi neumře.)

A tohle už je konec. Momentálně jsem se svými fotkami dost spokojená a v dohledné době se toho moc měnit nechystám.



Na instagramu se také dost projevila má nestálá povaha. Jednak častým spontánním měněním témat, ale hlavně založením mého druhého bookstagramu @booklover_anne (panel vlevo nahoře). Podobný styl fotek jsem chtěla vyzkoušet už dlouho, ale zároveň jsem se nechtěla vzdát svých současných fotek. A tak jsem si prostě založila další účet. První týden mě to hrozně bavilo, ale pak mě to začalo tak nějak pouštět... Vzhledem k tomu, že jsem tam přidávala tři příspěvky denně, mi začala docházet inspirace a chuť. Nakonec mi to vydrželo asi dva týdny a potom jsem se na ten účet úplně vykašlala. Nějakou dobu ležel jen tak skladem, dokud jsem nedostala další nápad, který jsem si chtěla realizovat. Průběh byl zhruba stejný, takže jsem se na to po chvíli opět vykašlala. Teď už mi to ani ale tak nevadí, protože vím, že když si budu chtít něco vyzkoušet, mám na to vyhrazený účet. Momentálně si s jedním nápadem trochu pohrávám, ale zatím nemám potřebné pomůcky.

Můj první rok na instagramu byl takový všelijaký. Většina by sem asi napsala, že poznala spoustu skvělých kamarádů a lidí, a jako jo ale... Párkrát jsem si hezky s několika lidmi popovídala (přes zprávy), ale nedá se říct, že bych se s lidmi vyloženě sblížila. Možná je to moje chyba - popisky u příspěvků jsem vzdala už dávno, protože evidentně nejsem natolik zajímavá, abych tam každý den něco vymýšlela, a na instastories nesdílím příliš osobních věcí... Ale mně to tak vyhovuje.
I když jsem měla pár krizí, kdy jsem s tím chtěla seknout, momentálně mě focení dost baví a v dohledné době končit nehodlám.



5 komentářů:

  1. Ja som svoj bookstagram začala len nedávno, ale veľmi ma to baví. Neviem, čo to je ale knižky sú fotogenické a tiež nájdem toľko tipov! A inšpiruje ma sledovať iných, čo čítajú, kde a tak. Bookstagram som si jednoducho veľmi obľúbila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš krásné fotky a krásný počet sledujících! :-) Já jsem na bookstagramu jenom chvíli a ani nijak nejednotím feed... Já to prostě neumím, takže mám fotky hoooodně různorodé. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý příspěvek, já příští měsíc stejně jako ty budu slavit první rok na instagramu. :) Focení mě taky hrozně baví, ale bohužel stejně jako tobě mi dělá problém vymýšlet popisky a už vůbec nepřidávám na instastories fotky ze soukromý, takže se někdy cítím trochu mimo, a že do té sdílné komunity úplně nezapadám, ale přidávání fotek na zeď mě prostě baví a hodlám s tím pokračovat. Přeji plno úspěchů a jsem zvědavá, jak se budou i nadále tvé fotky vyvíjet. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní článek :) Já teď svůj instagram kvůli maturitě stopla.. uvidím jestli se k němu za měsíc vrátím :)

    OdpovědětVymazat
  5. Klecany československé armády 281

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)