neděle 8. května 2016

Recenze: Selekce

Autor: Kiera Cass
Série: Selekce 1
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Originální název: The Selection
Počet stran: 296
Anotace: Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit. 



O Americe se říká, že je to Katniss v šatech. Jedním slovem: Ano. To knize ale ani trochu neubírá na kvalitě, právě naopak.

S Americou jsem se dokázala sžít, byla to víceméně normální holka, kterou prostě potkalo štěstí, když ji vybrali do Selekce (no, pro ni to ze začátku ani štěstí nebylo, ale pak se s tím smířila), i když občas mě trošku štvala. Maxona jsem si oblíbila hned na začátku, je to prostě miláček. Kdo mě dost naštval, byl Aspen.    SPOILER On se s Americou bezdůvodně rozejde, zlomí jí tím srdce, a pak se objeví v paláci a hned se na ní vrhne? To si měl rozmyslet, než se s ní rozešel. KONEC SPOILERU    Z ostatních dívek v Selekci jsem si oblíbila Marlee. Taky bych chtěla takovou kamarádku :-) A štvala mě Celesta.


Selekce si rozhodně zaslouží 5 hvězdiček. Zhltla jsem ji jedním dechem, což je docela zvláštní, protože akce je tam minimálně a nějakých překvapivých zvratů také. Přesto je to jedna z nejlepších dystopií. A přiznejme si, ty obálky jsou prostě boží. No řekněte, která byste nechtěla takové šaty? :D

Moje hodnocení: 5/5

Hodnocení obálky: 6/5 


Věděli jste, že ty šaty byly původně vínové? Na tu boží zelenou je upravili počítačem.


1 komentář:

  1. Selekci jsem si taky zamilovala. A obálky celé série jsou naprosto boží. :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)