Recenze: Falešný polibek

Autor: Mary E. Pearson
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: CooBoo
Originální název: The Kiss of Deception
Počet stran: 365
Anotace: Království Morrighan dodržuje všechny tradice a sní o starých dobách, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy v životě neviděla. A to vše pouze kvůli zajištění politického spojenectví. Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do vzdálené vesnice na břehu moře, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především mezi dvěma záhadnými a přitažlivými muži. To ovšem ani netuší, že jeden z nich je princ, kterého si měla vzít, a druhý je nájemný vrah s úkolem ji zabít.
Obklopena tajemstvími a intrikami si musí Lia nejen zvykat na obyčejný život, ale hlavně odhalit, proč ji někdo chce zavraždit a jak by právě ona mohla ohrozit budoucnost ne jednoho, ale hned několika království a panovnických rodů.

Od téhle knihy jsem měla poměrně vysoká očekávání, bohužel se ukáže, že hlavní náplní minimálně poloviny je přesně ten klišoidní milostný trojúhelník, který vám po přečtení anotace okamžitě přijde na mysl. Děj je spíše vleklý a do čtení jsem se musela chvílemi nutit. Ale abych byla férová, ke konci přece jenom nějaká akce byla a docela jsem se začetla.

Co se týče postav, bohužel jsem si nesedla s hlavní hrdinkou. Přišlo mi, že na některé věci reagovala dost přehnaně a to samé platí i pro některé další postavy. Také jsem měla pocit, že chování postav bylo občas nerealistické. Z prince a zabijáka byl mým favoritem jednoznačně Rafe, i když jsem docela dlouho špatně odhadovala kterým z nich je.

Podle mě bylo hlavním tahounem to, že při kapitolách psaných z pohledu prince a zabijáka jsem nevěděli, který je který. Autorce musím přiznat, že skvěle udržovala napětí a pohrávala si s námi různými dvojsmyslnými narážkami. Já jsem na to kdo je kdo bohužel přišla celkem brzo, protože jsem si přečetla spoiler v jednom příspěvku ke společnému čtení, ale to byla moje blbost, že jsem se tam dívala.

A abych jenom nekritizovala, moc se mi líbil svět s velmi zajímavou historií a tradicemi, který autorka stvořila. Také se mi hodně líbily krátké úryvky z písní a knih, které byly na začátku některých kapitol.

Nakonec knihu hodnotím jako ne úplně špatnou YA fantasy. Příběh není úplně jedním z těch, které by mi uvízly v hlavě a určitě by se dalo hodně změnit k lepšímu, ale jako oddechová romanťárna to stačí. Kdybych měla hned po ruce pokračování, asi bych si ho přečetla, nejen kvůli otevřenému konci, ale takhle po něm nějak extra netoužím a asi si počkám na překlad.

Hodnocení:
         65%

Už jste četli Falešný polibek nebo se chystáte? A jak se vám líbil? :)