Recenze: Six of Crows

Break into the notorious Ice Court
(a military stronghold that has never been breached)

Retrieve a hostage
(who could unleash magical havoc on the world)

Survive long enough to collect his reward
(and spend it)

Kaz needs a crew desperate enough to take on this suicide mission and dangerous enough to get the job done - and he knows exactly who: six of the deadliest outcasts the city has to offer. Together, they just might be unstoppable - if they don't kill each other first.

Na Six of Crows slyším v poslední době samou chválu, jak od
blogerů, kteří dostali reading copy, tak ze zahraničí, kde je tahle duologie velmi oblíbená. Je jasné, že má očekávání byla vysoká - a můžu říct, že mě knížka nezklamala.

Velkou část této knihy tvoří právě postavy. V jiných knížkách jsou propracované třeba jedna nebo dvě postavy, ale tady jich je hned šest. Každý z nich je úplně jiný, všechny postavy mají zajímavou minulost, která se nám postupně odhaluje. Kniha je taky psaná z pohledu pěti různých postav. Psaní z tolika pohledů se autorům nemusí vždy podařit, ale v Six of Crows to autorka zvládla na výbornou. Pokaždé bylo poznat, kdo zrovna vypráví,  každá postava viděla věci jinak a přibližovala nám jiné skutečnosti.

Z hlavních postav jsem si dříve nebo později oblíbila všechny. Kaz je hodně zvláštní a komplikovaná postava a chvíli mi trvalo najít si k němu cestu, ale nakonec jsem si ho zamilovala. Inej a Ninu jsem si oblíbila okamžitě, stejně tak Jespera, který byl úžasně vtipný a sarkastický. Wylan byl jedinou trochu nevýraznou postavou, ani jsme nedostali kapitolu z jeho pohledu, ale moc se mě bavilo jeho neustálé pošťuchování s Jesperem, které mi vždy vyvolalo úsměv na tváři. Matthias byl ze začátku trochu záporná postava, trvalo mi dost dlouho, než jsem mu začala věřit, a z hlavních postav ho mám asi nejmíň ráda, ale na konci i on prokázal, že za něco stojí.

Svět, který autorka vytvořila, mě také velmi oslovil. Líbilo se mi, jak jednotlivé národy byly inspirovány různými kulturami a díky různorodosti postav jsme se něco dozvěděli o každé zemi. Původní trilogii Griša jsem sice nečetla, takže jsem se o tomhle univerzu nedozvěděla úplně všechno a chvíli mi trvalo, než jsem se zorientovala ve všech pojmech, ale Grišu si možná přečtu jen proto, abych se o tom světě dozvěděla víc.

K Six of Crows mám jednu jedinou výhradu. Přišlo mi totiž, že knížka měla pomalý rozjezd a do okolo třísté stránky se trochu táhla. Nejspíš to bylo tím, že jsem ji četla v dobu, kdy jsem neměla úplně náladu na čtení, takže jsem se musela občas trochu nutit, ale to není úplně chybou knížky. Nicméně poslední dvě části se pořádně rozjely a konec, který jsem vůbec nečekala mě navnadil na další díl.

Poslední věc, ke které bych se chtěla vyjádřit je úroveň angličtiny v této knize. Já za sebou už několik anglických knížek mám, ale všechny byly o něco lehčí než tahle. Takže na začátku jsem stěží rozuměla, co se děje, ale nějak jsem si na tu angličtinu zvykla a později jsem dokázala číst úplně normálně.

Takže nakonec mě Six of Crows navzdory mým hodně vysokým očekáváním nezklamalo a moc se těším, až se pustím do dalšího dílu.

Hodnocení:
               90%