sobota 16. září 2017

Recenze: Letní dny a noci


Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 408
Anotace: 12 prázdninových políbení. Možná za to můžou ty dlouhé a líné dny, nebo je to možná to teplo, co lidi dohání k šílenství. Ať tak či tak, léto je tím správným časem na lásku. Letní dny a noci vám přináší 12 kouzelných prázdninových políbení od těch nejznámějších young adult autorů. Vytáhněte svou plážovou stoličku a nasaďte si sluneční brýle, máte před sebou dvanáct příběhů, ze kterých sálá letní nálada a do kterých se zamilujete.

1. Hlava, šupiny, jazyk, ocas (Leigh Bardugo)
Začátek téhle povídky vypadal hodně slibně (a taky je od Leigh Bardugo, což má očekávání ještě navýšilo), ale bohužel jsem nakonec byla zklamaná. Hlavní hrdinku Gracii jsem si docela oblíbila, ale k srdci mi moc nepřirostl její kamarád Eli. Povídka jako taková ještě nebyla tak špatná, ale co mi ji znechutilo byl konec. Ten mě doslova nechal zírat s otevřenou pusou a říkala jsem si co to sakra mělo být.
Hodnocení: 2,5/5

2. Konec lásky (Nina LaCour)
Hlavní hrdinka Flora mi byla ze začátku trochu nesympatická, ale pak jsem si na ni zvykla a docela si ji oblíbila. Flora je sice lesba, což není něco, co bych v knihách zrovna vyhledávala, ale tady mi to k mému překvapení vůbec nevadilo. Nakonec to byla milá, trochu klišé lovestory, kterou jsem si užila.
Hodnocení: 4/5

3. Poslední bitva v Krváku (Libba Bray)
Líbil se mi námět této povídky s prokletým filmem, i když mám pocit, že v něm nepochopila úplně všechno. Romantika mi přišla trochu klišé, ale to mi tolik nevadilo. Co mi ale hodně vadilo, bylo chování hlavních postav na konci povídky. SPOILER Nepochopila jsem, že jim bylo úplně jedno, že v tom hořícím kině jsou lidi. Jasně, byli proměněný v zombíky, nebo co to bylo, a neměli je moc rádi, ale stejně. Nemělo by jim to být jedno.
Hodnocení: 2,5/5

4. Zvrácená rozkoš (Francesca Lia Block)
Pro mě nejhorší povídky z celé knihy. Autorka zvolila velmi neobvyklý styl psaní, který mi bohužel vůbec nesedl. Nezaujaly mě ani postavy, o nichž jsme se skoro nic nedozvěděli. Už vůbec se mi nelíbil námět povídky ani zakončení. Zkrátka na téhle povídce se mi nelíbilo skoro nic.
Hodnocení: 1/5

5. Za devadesát minut zabočte na sever (Stephanie Perkins)
Tohle byla konečně ta sladká letní romance, kterou jsem od téhle knihy očekávala. Postavy byly sympatické a příběh byl nenáročný a hezky se četl.
Hodnocení: 4,5/5

7. Setrvačnost (Veronica Roth)
Hodně zajímavý byl trochu sci-fi námět povídky, ten mě opravdu hodně zaujal. Hlavní hrdinka této
povídky byla trochu neobvyklá, což byl celkem přínos. Bohužel jsem se do příběhu vůbec nevžila a nijak moc jsem se nezajímala, co se stane s postavami.
Hodnocení: 3,5/5

8. Milostný labyrint (Jon Skovron)
Tato povídka se mi líbila asi nejvíc. Hodně jsem si oblíbila všechny postavy a moc se mi líbil vtipný styl psaní. Příběh byl milý a sladký, zanechal ve mě hezký pocit a vyvolal mi úsměv na tváři.

9. Šťastnou cestu a nashledanou (Brandy Colbert)
Hlavní hrdinka Rashida (jediná postava z celé knihy, jejíž jméno jsem si zapamatovala) mi ze začátku přišla trochu sobecká, ale potom jsem ji pochopila a už mi nevadila. Líbilo se mi, že se v téhle povídce řešila i jiná témata. Romantika mi ale přišla trochu moc rychlá. Od nenávisti se k nehynoucí lásce dostali v průběhu několika hodin.
Hodnocení: 3/5

10. Zbrusu nová atrakce (Cassandra Clare)
Na téhle povídce se mi nejvíc líbilo prostředí temného lunaparku a zápletka. Postavy byly sympatické, ale romantická linka mi přišla taková nevýrazná a trochu v pozadí.
Hodnocení: 4/5

11. Tisíc způsobů, jak by se to všechno mohlo pokazit (Jennifer E. Smith)
Tahle povídka mě nijak nezaujala, přišla mi taková nezajímavá a nevýrazná.
Hodnocení: 3/5

Možná jste si všimli, že mi tu chybí dvě povídky. Jsou to Suvenýry a Mapa perfektních maličkostí. Tyhle dvě povídky mě bohužel nezaujaly, takže jsem je ani nečetla.


2 komentáře:

  1. Ahoj! Knížku jsem si chtěla přečíst letos v létě, ale nějak jsem se k ní nedostala, takže si ji schovám na příští rok :)

    OdpovědětVymazat
  2. Suvenýry ale patří mezi ty nejlepší povídky z téhle knížky, to je škoda, že jsi je pro potřeby recenze alespoň nepřečetla, i když námět před přečtením nezaujal. :(

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)