čtvrtek 12. října 2017

Recenze: Crooked Kingdom

Autorka: Leigh Bardugo
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Orion Children's Books
Počet stran: 536
Série: Six of Crows #2
Anotace: Kaz Brekker and his crew have just pulled off a heist so daring even they didn't think they'd survive. But instead of divvying up a fat reward, they're right back to fighting fot they lives. Double-crossed and badly weakened, the crew is low on resources, allies, and hope. As powerful forces from around the world descend on Ketterdam to root out the secrets of the dangerous drug known as jurda parem, old rivals and new enemies emerge to challenge Kaz's cunning and test the team's fragile loyalties. A war will be waged on the city's dark and twisting streets - a battle for revenge and redemption that will decide the fate of the Grisha world.

O knize Šest vran už toho bylo mnoho řečeno i napsáno. Ale co druhý díl? Mně se první díl líbil, i když možná jsem z něj nebyla tak unešená, tak jsem čekala. S potěšením však musím říci, že druhý se mi líbil o něco víc a vylepšil můj dojem z této duologie.

V recenzi na první díl jsem vychvalovala propracovanost postav, které jsme se samozřejmě dočkali i v druhém díle. Dozvěděli i nějaké nové věci z jejich minulosti, což příjemně doplňovalo příběh. Co se týče hlavních postav, moc mě nebavily kapitoly z Wylanova pohledu a Jasper, kterého jsem si v prvním díle dost oblíbila, mi přišel nevýrazný a možná trochu zatlačený do pozadí. Naopak nejvíc mě bavily Kazovy kapitoly, protože jinak jsem nikdy nevěděla co chystá, jak na co zareaguje anebo jestli zrovna blafuje nebo to myslí vážně. Ten kluk je prostě jedna velká záhada. Inej a Nina byly pořád stejně skvělé a Matthiase jsem si oblíbila mnohem víc než

I když v prvním díle bylo nejspíš víc akce, mně přišel nabitější a akčnější tenhle. Možná i o něco čtivější, i když to může být tím, že jsem si více zvykla na jazyk, který Leigh Bardugo používá a tím pádem se mi četlo lépe.

Nechci nic spoilerovat, takže následující text bude zabílen pokud přijdu na to jak to udělat a čtení dál je jen na vlastní nebezpečí. Ten konec... mi zlomil srdce. Matthias si to nezasloužil! Konečně se začal chovat hezky a důvěryhodně a já jsem si ho oblíbila. A chudák Nina. To nemohl aspoň umřít Wylan? Promiň Wylane. Na druhou stranu jsem ráda, že to autorka udělala, protože do tohohle typu knížky by se happy end prostě nehodil. 
A když za Inej přijeli rodiče, tak jsem se normálně rozbrečela štěstím. No fakt. Já, která jsem štěstím nikdy nebrečela. Ale když to bylo tak krásný...

Takže za sebe Crooked Kingdom rozhodně doporučuji všemi deseti a pokud jste ještě nečetli Šest vran, tak to honem šupejte napravit. Věřte mi, stojí to za to. Překlad druhého dílu je sice v nedohlednu, ale aspoň se budete mít na co těšit.

Hodnocení:
                      95%

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze :) Od autorky jsem četla Grišu a ta mě bavila, proto rozhodně musím mít i tuto sérii :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)