středa 18. října 2017

Recenze: Má lady Jane


Autorky: Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 408
Série: The Lady Janies #1
Anotace: Šestnáctiletá Jane Greyová má za sebou totéž, co řada šlechtičen před ní: svatbu s naprosto
cizím mužem. Navíc má tu smůlu, že se sňatkem ocitla přímo uprostřed politického komplotu, který svrhl z trůnu jejího bratrance krále Eduarda a z ní udělal královnu. Na celých devět dní!
Má opravdu vládnout, nebo spíš řešit,  že má hrad plný spiklenců a její novomanžel se ve dne proměňuje v koně?

Pokud jste o Mé lady Jane ještě neslyšeli a poslední slova anotace vás poněkud zaskočila, tak vězte, že to je pouze malá ochutnávka vtipného, originálního a trochu absurdního příběhu, který na vás v této knize čeká.

V první řadě bych chtěla vyzdvihnout její originalitu a jedinečnost celého konceptu. Napadlo by vás přepsat příběh Jany Greyové a přidat do něj lidi, co se proměňují ve zvířata? Nejspíš ne. Kdyby Má lady Jane byla "jen" další historická fikce, asi bych se do ní až tak dychtivě nehrnula. Ale tenhle nápad slibuje opravdu hodně a já jsem samozřejmě byla zvědavá, co s ním autorky provedly.

Styl vyprávění i příběh byl vtipný, jak naznačuje i anotace, i když k mému zklamání mi nepřišel tak vtipný, jak jsem očekávala. Nicméně můžu vám říci, že čtení z pohledu koně (a když jsme u toho, tak i z pohledu fretky a poštolky) je opravdu zajímavý zážitek, který byste si neměli nechat ujít.

Jane jsem si jako správou knihomolku okamžitě oblíbila a po dlouhé době to byla hlavní hrdinka, kterou jsem nechtěla přetáhnout po hlavě. I ostatní postavy byly sympatické, i když Eduarda jsem až tolik neoblíbila. Ale vztah Jany a G (Gifforda) byl opravdu milý a sladký, a ty dva mám dohromady moc ráda.

Knížka je velmi čtivá a místy i opravdu napínavá. Také se mi líbilo, jak z toho na konci autorky "vybruslily" a příběh uzavřely, aniž by nějak fatálně změnily dějiny.

Takže i přesto, že jsem měla poměrně velká očekávání, nebyla jsem zklamaná a knížku vám určitě doporučuji.



Hodnocení:
                      90%

Malý bonus nakonec: Historie mě sice docela baví, ale jen abyste si udělali obrázek o mém přehledu, tak jsem se celou knihu divila odkdy je Marie Antoinetta královnou Skotska a až na konci mi došlo, že Marie Stuartovna a Marie Antoinetta nejsou ta samá osoba... Na druhou stranu, když jsem se s tím svěřila kamarádce, z jejího výrazu bylo zřejmé, že jí nic neříká ani jedno jméno :-D

4 komentáře:

  1. Velmi zajímavá kniha, děkuju za tip!
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze. :) na knihu jsem taky koukala a vážně mě zaujala. Zdá se mi jako velmi originální dílo. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na knížku mám zálusk k Vánocům a diku tvoji recenzi mám pocit, že dělám dobře. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle knihu jsem moc zvědavá, snad se ke mně dostane o Vánocích! :) Po tvojí recenzi se těším ještě víc. :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)