sobota 30. prosince 2017

Knižní shrnutí - prosinec 2017


Prosinec je za námi a to znamená, že je čas na knižní shrnutí.


Knižní přírůstky

Jelikož v prosinci byly Vánoce a ještě se to tak nějak sešlo, tento měsíc mi přibylo rekordních osm knížek, což je nejspíš nejvíc za celý můj život xD smutný, já vim

Jako první mi přibyla Magonie od Marie Davany Headley, kterou jsem vyhrála v soutěži na blogu Yours Fantasy, z čehož mám ohromnou radost. Já jsem něco vyhrála! Chápete to? Já teda ne... 



Potom jsem si pořídila knížku All the Crooked Saints od Magie Stiefvater. Hrozně jsem se na ní těšila, nicméně dočetla jsem jí asi do půlky a vůbec mě to nebavilo... Zatím jsem jí uložila k ledu, ale určitě se k ní hodlám vrátit, třeba až bude víc času.


No a teď už knížky, které jsem našla pod stromečkem. Jako první tu mám havraspárskou edici Harryho Pottera a kamene mudrců, z které jsem naprosto nadšená. Je fakt nádherná.


Další knížkou je Language of Thorns od Leigh Bardugo. Řeknu vám, to je snad ta nejnádhernější knížka, co se mi kdy dostala do rukou. Prostě krása.


Potom tu mám Sníh nebo popel od Sary Raasch. Tu jsem chtěla už hrozně dlouho, ještě než vyšla v češtině, a konečně jsem se jí dočkala.


Jako další tu mám Tisíc kousků tebe od Claudii Gray. Slyšela jsem na ní celkem smíšené názory, takže jsem zvědavá, co na ní řeknu já. Ale obálka je fakt nádherná.


Poslední knížkou od Ježíška byli Kamarádi od Arnošta Lustiga. Když jsem tuhle knížku rozbalila, nejdřív jsem myslela, že je pro mamku, ale prej ne... Ani jsem si jí nepřála, vůbec nevím proč jsem jí dostala, a nejsem si jistá, jestli jí vůbec budu číst, ale nejspíš jí dám šanci a uvidíme.


No a jako úplně poslední tu mám pohádkovou knížku Damídci aneb Ochránci pohádkového světa od Davida Řezaniny. Autor mě oslovil s tím, jestli bych mu na knížku nechtěla udělat recenzi, a i když pohádky většinou moc nečtu, řekla jsem si, že tomu dám šanci, tak uvidíme.



Články na blogu

Po vyčerpávajícím bookhaulu se můžeme podívat na články, které jsem v prosinci napsala. Narozdíl od listopadu, kdy jsem nenapsala ani čárku, jsem v prosinci sesmolila rovnou 6 článků, což je nejvíc za celou dobu, co tenhle blog existuje. Potlesk prosím.

Na začátku měsíce jsem napsala klasické Knižní shrnutí.

Potom mě jaksi dostihl nějaký duch adventu nebo co, a rozhodla jsem se udělat sérii adventních článků, kterou jsem pojmenovala "Čekání na Vánoce". Nevím co mě to napadlo, ani jsem do poslední chvíle nevěděla co to bude za články, třetí jsem dávala dohromady na poslední chvíli a na čtvrtý jsem se rovnou vykašlala... No, typická já.

1. adventní neděle - knihy, které mě rozplakaly
2. adventní neděle - mých top 10 sérií
3. adventní neděle - bookshelf tour

Potom jsem v rámci jakéhosi ohlédnutí za rokem 2017 sepsala to nejhorší a naopak to nejlepší za tento rok.

5 nejhorších knih za rok 2017
Top 10 knížek za rok 2017


Knižní shrnutí

No a teď už na samotné knížky. Sice jsem tento měsíc byla úspěšná ve shromažďování knížek a psaní článků, to samé se bohužel nedá říct o čtení. Za prosinec jsem přečetla - drumroll prosím - tři knížky! Navíc jedna z toho byla pohádková knížka a druhá poezie. Sice jsem asi čtyři rozečetla, ale to se bohužel nepočítá. No prostě skvělé... Na druhou stranu se s tím shrnutím nebudu muset moc psát.

Počet přečtených knih: 3
Počet přečtených stránek: 736
Nejlepší kniha: Krvavé ostří
Nejhorší kniha: ---
Nejčtenější nakladatelství: ---
Hodnocení: 
0*
0**
0***
1****
2*****

Krvavé ostří


Autor: Sarah J. Maas
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 408
Moje hodnocení: 5/5*

Začátkem měsíce jsem jaksi neměla co číst, a tak jsem se rozhodla dát si rereading Krvavého ostří. Pak jsem toho trošku litovala, protože jsem se u ní jednak mírně zasekla a taky jsem se chtěla pustit do nové knížky, ale když už jsem začala tuhle, tak jsem jí chtěla i dočíst. Nicméně knížka byla stejně skvělá jako napoprvé a celá série zůstává na vrchu seznamu mých nejoblíbenějších sérií.

The Sun and Her Flowers


Autor: Rupi Kaur
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Andrewe McMeel Publishing
Počet stran: 256
Moje hodnocení: 4,5/5*

Druhá knížka poezie od Rupi Kaur se mi líbila stejně jako první. Sice mi tu trochu chyběla ta návaznost a postupnost jednotlivých částí, která se mi líbila v Milk and Honey, ale přišlo mi, že tu byly zajímavější a silnější myšlenky než tam a taky se mi líbilo, že tahle knížka byla tak nějak ovšem, nesoustředila se jen na jeden příběh. Mohla bych jí otevřít doslova na jakékoli stránce a dát to sem jako citát... Pokud by vás to zajímalo, do článku o nejlepších knihách za tento rok jsem hodila dva své oblíbené citáty, tak se můžete jít podívat.

Damídci aneb Ochránci pohádkového světa

Autor: David Řezanina
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Beletris
Počet stran: 72
Moje hodnocení: 4/5*

Co říct o téhle knížce... Byla hezká roztomilá pohádka s celkem dobře zpracovaným a originálním nápadem, kde samozřejmě dobro vyhrálo nad zlem a všechno dopadlo tak, jak to má být. Nebylo to špatné, já už takový příběh neocením, ale myslím, že malým dětem se to líbit bude. Recenze bude co nejdřív :-)

A co jste v prosinci přečetli vy? :-)

2 komentáře:

  1. Ten Harry v Havraspárské edici je nádherný, já si asi budu muset pořídit toho Nebelvírského...:-/ zase budu utrácet, achjo! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. V prosinci jsem toho moc nepřečetla, jen 2 knížky. Jinak Magonii mám taky a už se na ní těším.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat

Budu moc vděčná za každý komentář :-)